هرآنچه که درمورد طراحی باید بدانید با والاد استود
13
مرداد

هرآنچه که درمورد طراحی باید بدانید با والاد استود

برای رسیدن به یک طرح موفق و یک هدف مشترک باید جلسه ای با کارفرما بگذارید بعداز ارئه طرح و توافق بین کارفرما و طراح درمورد هزینه ها و مدت اجرای طرح و تمامی نیازهای کارفرما مذاکراتی انجام دهید .

 هرآنچه که درمورد طراحی باید بدانید با والاد استودیو

 

هر آنچه که باید درمورد طراحی بدانید

برای اینکه طرحی که می زنیم کاربردی و قابل اجرا باشد باید به چند نکته توجه کنیم :

در مرحله ی اول باید تمامی نیاز های کارفرما را بدانید تا بتوانید یک طراح موفق باشید .

طرحی که می زنید باید کاربردی باشد و آرامش و آسایش را برای کاربرتان به ارمغان بیاورد .

برای رسیدن به یک طرح موفق و یک هدف مشترک باید جلسه ای با کارفرما بگذارید بعداز ارئه طرح و توافق بین کارفرما و طراح درمورد هزینه ها و مدت اجرای طرح و تمامی نیازهای کارفرما مذاکراتی انجام دهید .

 

نکته اول : اول اینکه طراح باید تمام نیازها و خواسته های کارفرما را بداند .

نکته دوم : طراح باید سلیقه ی کارفرما و اینکه تمایل به چه سبکی دارد را مورد بررسی قرار دهد .

 

 

مرحله ی بعد از شناخت خواسته های کارفرما

 

_ بعداز شناخت طراحی استارت میخورد

برای شروع یک طراحی موفق ابتدا باید سبکی که برای طرح خود انتخاب کرده اید را مشخص کنید .

جهت شناخت بیشتر سبک ها می توانید در مقالات معماری به طور مفصل درمورد تمامی سبک ها صحبت شده است مراجعه کنید و با استفاده از این مقالات اطلاعات خود را دراین زمینه بالا ببرید .

 

برای طراحی بهتر باید فضای کلی را به چند بخش تقسیم کنید :

ب طور مثال :

فضای یک منزل مسکونی را به بخش هایی مانند : نشیمن ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی تقسیم کنید .

 

 

مرحله ی بعداز انتخاب سبک و طرح مد نظر چه کارهایی باید انجام داد

_ مرحله ی بعداز انتخاب طرح و سبک

بعد از انتخاب سبک و طرح بهتراست بعداز بخش بندی فضا یک به یک فضاها را طراحی کنیم .

تا زمان بندی تحویل طرح تایید شده درست و بجا انجام شد .

بعداز طراحی طرح آن را برای کارفرما ارسال کنید و درمورش توضیحاتی را ارئه دهید .

در این مرحله کارفرما بعد از دیدن طرح پیشنهادی شما سبک مد نظر خود را شرح می دهد تا طرح نهایی طبق سلیقه و خواسته هایش باشد .

در طراحی یک معمار توانایی تجسم بالایی دارد و فضا را بنا به نیازهای کارفرما طراحی می کند اما اگر طراحی فضایی کامل نبود و یا کاستی داشته باشد با قدرت تجسم خود فضای خالی را طراحی می کند .

که توانایی تجسم یک معمار را یک فرد عادی ندارد .

دیدن طرحی که فضای خالی دارد برای یک فرد عادی حس خوبی را به همراه نخواهد داشت .

پس مهم اینکه طرح های اولیه باید واقعی جلوه کند تا تایید کارفرما را بدنبال داشته باشد .

مثلا : از اکسسوری ها نیز می توانید در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید و در طرح اولیه ب وضوح آن ها را قرار دهید .

 

 

و اما مرحله اجرای طرح نهایی

شما می توانید طرح خود را مانند یک مهندس ناظر در طول اجرای پروژه دنبال کنید تا طرح شما همانند طرح ارائه شده اجرا شود .

هرگاه در مرحله ی اجرا به مشکلی برخوردید که در زمان طراحی به ان ها مواجه نشده بودید از تیم اجرایی تقاضا کنید دست نگهدارند تا شما درمورد قسمت مشکل زا طرح جدیدی را ارئه دهید سپس ادامه بدهند .

می توانید از قبل و بعد کار خود یعنی قبل از رفع اشکال و بعد از رفع اشکال عکس تهیه کنید و در رزومه کاری خود قرار دهید و مهارت خود را در رفع ایراد طرح به رخ کارفرمایان بکشید .

 

کلام آخر:

بهتراست در همه حال از تجربیات معماران بزرگ استفاده کنید . و به تمامی اصول معماری تسلط داشته باشید تا بتوانید در ارائه طرح هایی بینظیر پیش قدم باشید .

 

نویسنده مقاله : پریسا صادقی