طرح اجرائی در معماری داخلی با والاد استودیو
17
خرداد

طرح اجرائی در معماری داخلی با والاد استودیو

نقش اصلی طراحی داخلی (دکوراسیون داخلی ) در واقع ایجاد یک محیط آرام برای زندگی و فعالیتهای روزانه است .

 

 

طرح اجرائی در معماری داخلی با والاد استودیو

 

در هر فضای داخلی مانند : محل کار و محل سکونت و یا محل تفریح قابلیت زیباتر شدن هست .

تنها باید اصول و عوامل صحیح و سازمانی را با کمی ذوق و سلیقه به کار برد تا طراحی دلخواه و مناسب پدید آید.

طراحی در فضا داخلی (دکوراسیون داخلی) وتزیینات باید دور از هرگونه خیال پردازی غیر واقعی باشد.

در مرحله ی اول طراحی باید با توجه به امکانات موجود صورت پذیرد . چرا که ساختن خانه در رویا آسان تر است و در واقعیت بسیار سخت ودشوار است .

هدف این مقاله نقض و یا نفی استفاده از تخیلات نیست بلکه استفاده از تخیلات و طرح های ماورایی است که تحت نظمی صحیح و منطقی باشد که شکل یک عنصر سازنده را به خود بگیرید .

برای اجرای دقیق و منظم داشتن برنامه و پیش بردن کار به صورت قدم به قدم و حساب شده می شود از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری کرد و در نتیجه یک کار بی نقص ارائه داد .

 

 

عملکرد : اولین چیزی که در آغاز کار طراحی داخلی باید مورد توجه قرار گیرد نحوه ی استفاده از فضای داخلی هست . با مشخص کردن اینکه یک چهار دیواری اتاق کودک ، اتاق نشیمن یا آشپزخانه و یا مغازه و اداره است باید از عواملی چون چیدمان وسایل و مبلمان و نور پردازی استفاده شود تا عملکرد هریک دقیقا مشخص شود .

 

افراد : در طراحی داخلی باید در نظر داشت احتیاجات یک خانواده چند نفری با یک فرد مجرد متفاوت است . در طراحی داخلی خصوصیات اخلاقی و روانی افراد خانواده از عوامل مهم محسوب می شود چرا که سلیقه افراد یک خانواده با یکدیگر متفاوت است .

 

آسایش : بیش تر از دکوراسیون ارامشی که افراد از آن محیط می گیرند بسیار حائز اهمیت است به طور مثال :یک اتاق زیبا اما غیر قابل استفاده به مرور زمان به یک دخمه کسل کننده تبدیل خواهد شد .

محل زندگی و یا محل کار چنانچه مناسب نباشند و آرامش افراد را تامین نکند به یک فضای کسل کننده و سنگین تبدیل می شود .

نقش اصلی طراحی داخلی (دکوراسیون داخلی ) در واقع ایجاد یک محیط آرام برای زندگی و فعالیتهای روزانه است .

 

ویژگی ها : قبل از شروع به طراحی باید خصوصیات معماری و میزان تابش نور طبیعی در فضا را در نظر گرفت این موارد ثابت هستند و  بعد از تهیه ی نقشه و طراحی فضا دیگر قابل تغییر نیستند به همین سبب باید ترکیب و نظم در طرح مورد نظر را طوری اجرا که از همه ی ویژگی های مثبت حداکثر بهره را برد.

 

نقشه : تغییر دکور چه در ساختمان جدید و یا بازسازی ساختمان قدیمی باید طبق نقشه از قبل طراحی شده باشد . طراحی نقشه در معماری یکی از مهمترین اقدامات است .

 

 نور : هنگام کشیدن نقشه محل تابش نور طبیعی و نواحی تاریک و طریقه ی قرار گرفتن چراغ ها و آباژور ها و یا رو شنایی های دیوارکوب و نقاطی که نیاز به نور بیشتری دارند مشخص شوند زیرا که در طراحی میزان و جهت تابش نور اهمیت خاصی دارند .

 

سطوح : سطوح اصلی یک فضا شامل کف ، دیوارها و سقف می شود ،پرده ها روکش مبل ها و صندلی درها وپنجره ها اجزای جزیی سطوح هستند .

 جنس ، رنگ و نقش سطوح در جلوه ی محیط بسیار تاثیر دارند و بروی کوچک یا بزرگ ، شلوغ و یا ساده بودن محیط تاثیر گذارند .